søndag 26. september 2010

7-4. Rett i kjeften!

Vi våknet brått av vekkeklokken etter noen korte timer på øyet, ikke veldig klare for match! Vi hev oss på syklene, og møtte vår taxisjåfør i god tid før oppmøte. Frokost ble av den enkle sorten: boller på statoil, breakfast for winners! Den avtalte tiden for oppmøte så ut til å ha blitt glemt på fuktige nachspiel rundt omkring i byen, og gutta kommer slentrende inn på dragvoll i minuttene før kampstart.

1. periode
Vi kommer ikke igang med spillet vårt, og gårsdagens hygge ser ut til å henge igjen stort sett hele perioden. Ugla tar med seg 2-0 ledelse inn i garderoben.

2. periode
De første 20 minuttene ser ut til å ha fungert som god oppvarming, for i 2. periode sitter spillet og pasningene bedre, noe som også fører til at vi tar over kampen mer og mer. Frøysaker åpner årets målkonto med et skudd i beste Owen Nolan stil: (http://www.youtube.com/watch?v=kSb_5PHRb1w). Nicolai følger opp med en kanon av et skudd som keeperen kun hører suset av idet ballen går mellom bena hans og i nettet. Hadde denne raketten av en markkryper løftet seg en anelse fra gulvet, ville arverekken til målvakten fort kunne endt med han. Perioden ender med stilingen 2-2, og rusket fra 1. periode ser ut til å a forlatt maskineriet.

3. periode
Før Thorsan har sluttet å dagdrømme om nattens strabaser står det plutselig 5-2 på tavla. Dette etter at Frøysaker har fullført hattricket med å henge ytterligere to baller i vinkelen, og Rickard (Rikard?) har etterlignet Rafa Nadal med litt tennis foran mål. Noen minutter senere har Thorsan definitivt våknet og bryter gjennom Uglas forsvar, for så å bli hindret på en slik måte at dommeren ikke har noe annet valg enn å dømme straffe. Som resultat av seier i straffekonk på trening, er det Lasse som trer frem. En Peter Forsberg kopi senere (http://www.youtube.com/watch?v=JaneYHFXB5c) står det 6-2 på tavla. Fire måls ledelse midtveis i 3. periode gjør at vi slipper oss ned noen hakk. Dette utnytter Ugla, og kjemper seg tilbake i kampen med to scoringer. Men seieren er i realiteten aldri truet, noe Frøysaker viser til gangs, ved å putte dagens fjerde, rett der sånn. Litt topping på slutten av kampen gjør at vi greit rir inn 7-4.

Sesongens første serieseier smaker godt og vi viser at troppens dybde er i nærheten av å matche Marianegropen, da fire viktige spillere er opptatt med andre oppgaver enn innebandy denne søndagen. Stor takk til Thor som stepper inn og spiller center rett etter sin egen kamp!

Vi sees på trening imorgen gæbbs, Halloj!

19 & 58

1 kommentar:

  1. Jasså guttæ ! flott referat. Kan også nevnes at Svanegris og Thorsan ikke fikk noen 2 min heller. Det kan muligens rettes en stor takk til tilfeldig utvalgte xx kromosomer for dette ! Æskergutta leverte virkelig varene i dag. Boller er herved fast morramat før match.

    SvarSlett