Onsdag kveld var det duket for toppoppgjør mellom Ugla og NTNUI. Vi manglet Andreas, Eiliv og Anders fra sist kamp, men fikk inn Ørjan som gikk rett inn på senter plassen til Andreas. Dette gjør at vi dessverre bare har en innbytter, men Mads gjør en fantastisk innsats i sekretariatet sammen med kretsens mest omtalte dommer den siste tiden, Åsmund. Takk for hjelpen.
Vi bestemmer oss på forhånd å ligge lavt og ikke la Ugla få de store overgangsmulighetene, som de er så gode til.
1. Omgang
Vi starter bra og Eivind setter sin første assistert av Erik etter bare 2.35. Etter 6.46 får vi et veldig tvilsomt mål i mot oss, jeg er temmelig sikker på en Ugla spiller står i vår målgård og ballen spretter merkelig inn, registreres som selvmål. Frøysaker fortsetter der han slapp på lørdag og dunker inn en lumpe av et skudd. 10.56 må vi spille fire mot fem etter en to minutter for slag, dette undertallspillet rir vi greit av. Frøysaker putter sitt mål nummer to enda en lumpe i lengste hjørne i spill fem mot fem, assistert av Øystein, deilig.
Dessverre slipper vi inn enda et billig mål, som Daniel hadde tatt 999 av 1000 gange0,r ett minutt før pause, men vi gir oss ikke og scorer et mål til ved Erik 19.38. Eivind den råtassen får enda en to minutter, tredje kamp på rad et sekund før pause, jeg tror fortsatt tiden var ute. 4-2 til pause.
En bra periode der vi har god kontroll, Erik får herje og Ugla har veldig respekt for han, passet oss ypperlig.
2. Omgang
Vi starter i undertall, men rir dette greit av. Eivind har ikke gitt seg for kvelden og putter mål nummer to assistert av Olsen. Vi senker oss tempomessig i denne perioden og Ugla får til noen farlige tvers over pass, heldigvis har vi Daniel bakerst og revansjelysten. I en god Ugla periode setter de en ball noe heldig forbi Daniel og stillingen er 5-3, men Eivind vil ikke at Ugla skal få heng på oss igjen og scorer sitt tredje assistert av John. Ugla putter et og vi et til før pause ved Ørjan assistert av Frøysaker, på tide, stillingen er 7-4 før siste periode.
Vi klarer dessverre aldri å få en tilfredsstillende luke, det blir gjerne med to tre mål før vi igjen senker konsentrasjonen og tempoet. Erik fortsetter å utfordre Ugla forsvaret, men er ikke like dyktig i avslutningene som Eivind er. Blir mye skuddtrening framover Erik.
3. Omgang
Vi blir enige i pause at det er viktigere å holde på ballen enn å ta alle mulighetene som kommer, noen husker det andre blir glemsomme i kampens hete.
Ugla får sin første to minutter og vi spiller fem mot fire, vi bruker ett minutt før Eivind igjen viser at i dag går alt inn assistert av Ørjan, 8-4. Der skulle kampen vært avgjort. Ugla tar time out og putter to mål etter 52.05 og 52.50. De har en spiller forhand Daniel hele tiden og vi jobber rett og slett for dårlig på alle plasser i denne perioden. Heldigvis kommer vi oss og vi tar ikke time out før det gjenstår tre minutter av kampen. Etter dette har vi relativt god kontroll og tåler også den siste utvisningen vi får et minutt før slutt. Selv seks mot 4 scorer de ikke, og seieren er et faktum.
Vi har grei kontroll hele kampen, men jeg skulle gjerne ha sett at vi avjorde dette før kampurett viser 60 min.
Nå er serien helt åpen, vi må vinne de resterende kampene for at det ikke skal gå på målforskjell mot Ugla. Vi har 14 plussmål mer enn Ugla, de har 2 kamper mindre spilt. Hvis vi avgir poeng så må vi begynne å score flere kasser.
+++ Undertall spill
++ Erik sin fine tunnel og en nesten lobb i mål
+ Eivind sin målteft
--- Slappe bein?
-- Lite tilskuere
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Til informasjon: Lompe er et begrep som brukes synonymt med å limme ballen i krysset!
SvarSlett