onsdag 27. oktober 2010

6-6 keen på beks?

Søndag morgen var det klart for ny kamp. Nidaros stilte med årets sterkeste mannskap, det gjorde muligens vi også. Svanekil var for anledningen klinkende edru, mens Nicolay brukte oppvarmingen til å pusse tennene, mon tro var det rekesmaken han skulle ha ut av munnen?

1. periode
Vi overrasker Nidaros med høyt press tidlig, og oss selv med tidlig uttelling i målprotokollen. Før Nicolay rakk å si: "Hei mamma! Så koselig at du leser bloggen vår", stod det 3-0 i målprotokollen. Målene, signert Svanekil, Ørjan og Erik sender oss til pause med en for øyeblikket komfortabel ledelse.

2. periode
Allerede i periodens første bytt reduserer Nidaros til 3-1. De bruker et overtallsspill og en kontring til å utligne senere i perioden. Vi slapp oss et hakk ned i midtperioden. Men det skal legges til at Nidaros hadde minst like god uttelling i denne perioden, som vi hadde i den første.

3. periode
Etter å ha blitt enige om å ta ut alt og presse som i første periode, så gjør vi det samme på scoringsfronten som i åpningsperioden. John og Andreas scorer et mål hver før det har gått 90 sekunder, 5-3. John dunker inn et til like etterpå og vi har igjen en tremålsledelse. På 6-3 får vi straffe, dessverre så synes undertegnede at dette var et passende tidspunkt å etterligne Rainman, som han hadde sett fredagkveld. Blir avblåst halvveis til mål, og leter etter en spade for å grave seg langt langt ned. Nidaros får senere straffe, og bommer heldigvis. Nidaros reduserer atter en gang, og like etter får Jonas seg en stjernesmell og må forlate kampen. Ørjan "edderkoppen" Antonsen får oppdraget med å beskytte tomålsledelsen siste halvdel av perioden. Etter keeperbyttet etablerer Nidaros press mot vårt mål. Til tross for meget gode prestasjoner mellom stengene, så klarer Trondheims nedrykkseksperter å putte to til, kampen ender 6-6.

Etter kampen føles det definitivt som vi burde ha vunnet denne kampen, mens eks-eliteseriespillerne bør føle seg heldige med fangsten. Til helgen skal skuffelsen og revansjelysten gå svært hardt ut over Trondheims andre eliteveteraner, Hubroene fra byåsen.

*Innlegget er redigert grunnet sensitivt innhold.*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar