torsdag 1. oktober 2009

Tap i første kamp

Onsdagens kamp mot de nå svartkledde pensjonistene fra Ugla, endte etter en dramatisk 3. periode til slutt 6-8, favør gjestene.

Seriestarten ble kanskje ikke helt det vi hadde håpet på. Kanskje urutinert av Kristian og meg å ikke ordne en treningskamp i forkant. For det var en annen opplevelse å spille kamp enn å trene. Kroppen var kjørt da sluttsignalet gikk. Tempoet var høyere, kommunikasjonen hyppigere, duellene hardere og John mer kjepphøy enn normalt. Kommer tilbake til siste punkt. I går skjønte jeg hvorfor vi møter opp to ganger i uka, og kanskje til og med fredag kveld! Innebandy er moro! 

Recap:
Selvom det er kamp, og vi burde gi 100% fra første tekning, så går vi litt, om ikke på tomgang, så i hvertfall trekvart-tank, de to første periodene. Grunnspillet sitter ikke, ballene går ikke i den riktige kassa og passningene er like upresise som de er på trening. Ugla får gå opp til hele 6-1 før vi våkner. "Legg de høyt på meg, og jeg skal få inn kula", John Jensen. Boy he did! I hvertfall skjedde det noe med den første rekka i den siste perioden. De gjør opp for de mange baklengs og minus ett PP-mål, så er opphentingen et faktum. 6-6 og vi er med igjen! Eller ikke... Herfra og ut mister vi gløden, og slipper to litt billige mål. Nå vil ikke ballen i målet på østsiden lenger heller.
Det ender 6-8 og vi går i dusjen med Ugla med null poeng etter første seriekamp. Mulig at det er mye dusjpoeng og hente ved å dusje med motstanderne. Høgger'n  har sikkert oversikt.

Med større innsats på trening, mer trøkk i duellene, skuddtrening og hardere terping på grunnspillet vinner vi denne serien gutta! Vi har en forsvarsjobb å gjøre dog, for det blir vanskelig å vinne hvis vi får sju, åtte, ni mål i ræva hver kamp.
Når alt kommer til alt ble jeg ikke pessimist av gårsdagens kamp. Jeg har trua, og håper resten er enige.
Så med fare for å bli anklaget for å kjøre i feil fil, avslutter jeg med Mariah Carey's refreng:

"There can be miracles, when you believe
Though hope is frail, it's hard to kill
Who knows what miracles you can achieve
When you believe, somehow you will
You will when you believe"  

1 kommentar:

  1. " Tempoet var høyere, kommunikasjonen hyppigere, duellene hardere og John mer kjepphøy enn normalt. "

    Kan ikke skjønne hva du mener :P

    SvarSlett